Alpamayo students at the UN

2017/04/06

We are very proud of our Alpamayo boys who just finished their work in the General Assembly of the United Nations. After months of preparation, 44 students from Colegio Alpamayo traveled to New York the first week of March to work with thousands of students from all over the world to solve humanity’s biggest problems. They represented seven different countries in topics that ranged from nuclear disarmament to funding peacekeeping missions.

Montessori Model United Nations is an organization named in honor of Maria Montessori who went to the United Nations (UN) to talk about how powerful the students’ voices are. Students are encouraged to work as the real delegations in the UN, finding a way towards peace despite the varying backgrounds and political climates.

During their stay in New York, the boys got to see some of New York’s best landmarks and food offerings. Some of the activities include the 9/11 Memorial, Wall Street, Times Square, a private showing at the Whitney Museum, New York style pizza, a bowling party, and hamburgers from the from a 4th generation butcher at Schatzie’s Prime Meats. They even found time to go see the Broadway musical School of Rock!

2017/06/04

Alumnos de Alpamayo visitaron la Asamblea General de la ONU

Nos sentimos muy orgullosos de nuestros alumnos que completaron con éxito su trabajo en la Asamblea General de las Naciones Unidas. Después de meses de preparación, 44 estudiantes del Colegio Alpamayo viajaron a Nueva York, la primera semana de marzo, para trabajar con miles de estudiantes de todo el mundo para resolver los mayores problemas de la humanidad. Representaban a siete países diferentes en temas que iban desde el desarme nuclear hasta la financiación de misiones de mantenimiento de la paz.

El Montessori Modelo Naciones Unidas es una organización nombrada en honor a María Montessori que fue a las Naciones Unidas (ONU) para hablar sobre lo poderosas que son las voces de los estudiantes. Se anima a los estudiantes a trabajar en las delegaciones reales en la ONU, encontrando un camino hacia la paz a pesar de los diversos orígenes y climas políticos.

Durante su estadía en Nueva York, los muchachos pudieron ver algunos de los mejores monumentos y ofrendas de comida de Nueva York. Algunas de las actividades incluyen el Memorial del 11 de Septiembre, Wall Street, Times Square, un espectáculo privado en el Whitney Museum, una pizza de estilo neoyorquino, una fiesta de bolos y hamburguesas del carnicero de 4ta generación en el Prime Meats de Schatzie. Incluso encontraron tiempo para asistir al Musical Broadway School of Rock!

Teléfono: (511) 3490111 | Email: informes@alpamayo.edu.pe